Vaccination af hund og kat

Vaccination af hvalpe og hunde

Hvalpe vaccineres 1. gang ved 8 ugers alderen og igen når de er 12 uger gamle. Nye anbefalinger fra DDD og DKK medfører at hunde også skal vaccineres ved 16 ugers alderen. Herefter vaccineres de årligt. Skal du ud og rejse med din hund, så skal der også vaccineres mod rabies og der skal udstedes et dyrepas. Dette sker typisk ved 12 ugers-alderen. Hunde anbefales at vaccineres mod:

• Hundesyge
  • Smitsom leverbetændelse
  • ​Parvovirus (smitsom blodig virusdiarré)
  • Vi anbefaler også at der vaccineres mod leptospirose og pt mod kennelhoste.

Vaccination af kattekillinger og katte

Killinger bør have 2 basisvaccinationer med en måneds interval. I de første par måneder vil de være beskyttet af antistoffer, som de modtager via råmælken fra hunkatten. Fra 8 – 12 ugers alderen aftager denne beskyttelse, og derfor anbefaler vi, at man få foretaget den første vaccination når killingen er 12 uger. Anden vaccination gives 1 måned senere i 16 ugers alderren for at sikre en god basisvaccination. Herefter 1 gang årligt i forbindelse med et sundhedstjek. Katte bør som minimum vaccineres mod:

• Kattesyge
  • Katteinfluenza
  • Calici-virus

Kontakt os for mere info på tlf. 44482712 eller brug vores online tidsbestilling

Veldig fornøyd med besøket.
    Mats Holst Aandahl
    25. August, 2023.
    Venligt og imødekommende personale, der altid tager sig god tid til at vejlede og rådgive. De er meget professionelle og har yderst rimelige priser.
    Mona Monrad Hald
    27. Januar, 2023.
    Super sød og kompetent hjælp
    Bo Kristensen
    26. Januar, 2023.
    Virkelig god service og skønt personale
    Sia Smietana Smed
    18. Januar, 2023.
    Vi har igennem de sidste 4 år modtaget yderst venlig og altid meget professionel hjælp og vejledning. Først og fremmest omkring vores hund generelt og på det seneste i forbindelse med hendes drægtighed, fødsel og hvalpehåndtering. Jeg glæder mig til mange år fremover hos Værløse Dyreklinik.
    Christina Busk Marner
    18. Januar, 2023.